DLSS a RTX v Battlefield V bylo vylepšeno. Zajímá to ještě hráče? [anketa]
Loni v listopadu vydal Dice Battlefield V. Šlo v podstatě o první hru (či oficiálně vydanou plnou verzi hry), která přinesla podporu technologií, které Nvidia zahrnuje pod marketingovou zkratku RTX: tedy raytracing a anti-aliasing DLSS. První přijetí nebylo příliš příznivé, protože nároky raytracingu srážely FPS na úroveň, při které bylo i na high-endových modelech GeForce RTX potřeba srazit rozlišení na 1920×1080 pro dosažení plně plynulé hry.
Následkem toho došlo k úpravám cíleným na zvýšení výkonu, které sice podle oficiálního vyjádření nesnížily kvalitu raytracingu, ale v podstatě eliminovaly řadu objektů, které s paprsky interagovaly. Redukcí či rychlejším mizením listí a částicových efektů sice došlo ke zvýšení výkonu, ovšem na úkor redukce těchto vizuálních prvků.
- Battlefield V s raytracing otestován: ~65 FPS v 1080p s GeForce RTX 2080 Ti listopad 2018
- Patch na Battlefield V zrychluje raytracing na úkor obrazové kvality prosinec 2019
Pak už proběhla celá řada drobných změn, které různým způsobem upravovaly podporu pro raytracing a DLSS. S další vlnou přichází i poslední aktualizace hry. Jednak zvyšuje maximální možné množství paprsků pro raytracing při použití kvality „Ultra“ (nevíme, s jakým dopadem na výkon) a dále zvyšuje ostrost při použití anti-aliasingu DLSS (opět není specifikováno, jestli bylo nastaveno vyšší doostřování, nebo upraven / natrénován algoritmus tak, aby méně rozmazával).
Přestože je trvající aktivní podpora autorů hry jistě chvályhodná, zůstává otázkou, jaký dopad na hráče mají změny zlepšující vizuální stránku nebo zvyšující výkon, když přijdou pět měsíců po vydání hry. Pokud nové hry hrajete, zkuste se zamyslet, v jakém odstupu od vydání se do nich obvykle pouštíte a jestli tedy z vašeho hlediska má smysl, pokud se technická stránka hry upravuje i se zhruba půlročním časovým odstupem.
Otázka k anketě: Pokud máte dostatečně výkonný hardware, v jakém čase od vydání se obvykle pouštíte do hraní nové hry?