Hardware Displacement Mapping - pokračování
Po několika týdnech, kdy se na nás valily různé spekulace a "ty pravé" vlastnosti chipu Matrox Parhelia se konečně dozvídáme, jaká vlastně tato grafická karta bude. Matrox s tímto chipem nabízí opravdu mnoho nových věcí, které byste u konkurence hledali jen velmi těžko. Ale co povídat, však se podívejte s námi na toto patnáctistránkové preview!
Martin vám sice tento článek sliboval na včerejšek, ale vzhledem k jeho rozsáhlosti nebylo možné ho připravit tak rychle. Doufám, že to pochopíte.
Kapitoly článků
A k čemu všemu se Displacement Mapping může hodit? Asi vám z výše uvedeného příkladu je jasné, že například k tvorbě krajin:
Dalším dobrým příkladem je tvorba různě vypadajících postav. Stačí vzít jednu předlohu a za pomocí různých displacement map získáte lišící-se postavy:
A použijete-li i rozdílné textury, může výsledek vypadat opravdu hodně odlišně:
předchozí kapitola
následující kapitola
Kapitoly článků
Diskuse ke článku Matrox Parhelia 512