Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Přehled vlastností

Matrox logo
Po několika týdnech, kdy se na nás valily různé spekulace a "ty pravé" vlastnosti chipu Matrox Parhelia se konečně dozvídáme, jaká vlastně tato grafická karta bude. Matrox s tímto chipem nabízí opravdu mnoho nových věcí, které byste u konkurence hledali jen velmi těžko. Ale co povídat, však se podívejte s námi na toto patnáctistránkové preview! Martin vám sice tento článek sliboval na včerejšek, ale vzhledem k jeho rozsáhlosti nebylo možné ho připravit tak rychle. Doufám, že to pochopíte.
  • 512 bit GPU
  • 80 miliónů tranzistorů
  • 0,15 mikronový výrobní proces
  • paměťové rozhraní 256 bit DDR
  • podpora 64, 128 a 256 MB DDR pamětí
  • datový tok z pamětí přibližně 20 GB/s
  • AGP 2×, 4× a 8× s podporou Fast Writes a SBA
  • podpora OpenGL 1.3 a DirectX 8.1 (částečně i 9)
  • 4 pixel pipeline
  • 4 texturovací jednotky v jedné pipeline
  • Vertex Shader 2.0, zpětně kompatibilní s 1.1
  • Pixel Shader 1.3
  • EMBM a DOT3 bump mapping
  • 10 bitů na barvu renderování od textur, až po výstup na monitor
  • dva integrované 400 MHz 10 bit RAMDACy, maximální rozlišení u obou 2048×1536 při 32 bitech
  • podpora dvou DVI výstupů, každý až 1920×1200, nebo jednoho s maximálním rozlišením 2560×2048
  • integrovaný 10 bit na barvu TV/video výstup
  • podpora třetího monitoru (TripleHead) s maximálním rozlišením 1600×1200 (v 3D maximálně 3× 1280×1024 v 32 bitech)
  • výstupní gamma a barevná korekce v 10ti bitech na barvu
  • DVD a HDTV video dekodér také s podporou 10ti bitů na barvu
  • Surround Gaming - hraní 3D her na třech monitorech
  • 16× vyhlazování (antialiasing) jen na hranách polygonů, nebo 4× FSAA
  • podpora N-Patches s adaptivním mozaikováním (tessellation)
  • podpora Displacement Mappingu
  • vyhlazování písma

Matrox Parhelia: schéma

Diskuse ke článku Matrox Parhelia 512

Žádné komentáře.