Přehled vlastností
Po několika týdnech, kdy se na nás valily různé spekulace a "ty pravé" vlastnosti chipu Matrox Parhelia se konečně dozvídáme, jaká vlastně tato grafická karta bude. Matrox s tímto chipem nabízí opravdu mnoho nových věcí, které byste u konkurence hledali jen velmi těžko. Ale co povídat, však se podívejte s námi na toto patnáctistránkové preview!
Martin vám sice tento článek sliboval na včerejšek, ale vzhledem k jeho rozsáhlosti nebylo možné ho připravit tak rychle. Doufám, že to pochopíte.
Kapitoly článků
- 512 bit GPU
- 80 miliónů tranzistorů
- 0,15 mikronový výrobní proces
- paměťové rozhraní 256 bit DDR
- podpora 64, 128 a 256 MB DDR pamětí
- datový tok z pamětí přibližně 20 GB/s
- AGP 2×, 4× a 8× s podporou Fast Writes a SBA
- podpora OpenGL 1.3 a DirectX 8.1 (částečně i 9)
- 4 pixel pipeline
- 4 texturovací jednotky v jedné pipeline
- Vertex Shader 2.0, zpětně kompatibilní s 1.1
- Pixel Shader 1.3
- EMBM a DOT3 bump mapping
- 10 bitů na barvu renderování od textur, až po výstup na monitor
- dva integrované 400 MHz 10 bit RAMDACy, maximální rozlišení u obou 2048×1536 při 32 bitech
- podpora dvou DVI výstupů, každý až 1920×1200, nebo jednoho s maximálním rozlišením 2560×2048
- integrovaný 10 bit na barvu TV/video výstup
- podpora třetího monitoru (TripleHead) s maximálním rozlišením 1600×1200 (v 3D maximálně 3× 1280×1024 v 32 bitech)
- výstupní gamma a barevná korekce v 10ti bitech na barvu
- DVD a HDTV video dekodér také s podporou 10ti bitů na barvu
- Surround Gaming - hraní 3D her na třech monitorech
- 16× vyhlazování (antialiasing) jen na hranách polygonů, nebo 4× FSAA
- podpora N-Patches s adaptivním mozaikováním (tessellation)
- podpora Displacement Mappingu
- vyhlazování písma
předchozí kapitola
následující kapitola
Kapitoly článků
Diskuse ke článku Matrox Parhelia 512