Surround Gaming
Kapitoly článků
Nutným předpokladem k Surround Gamingu je Parhelia s TripleHeadem a k tomu hra, která má nastavitelný "FOV" (Field Of View). FOV udává úhel, který popisuje šíři viditelného obrazu. Standardně mají hry nastaven FOV na 90 (pravý úhel), což znamená, že byste museli poskládat čtyři obrazy z jednoho místa do různých směrů, aby jste získali kompletní panoramatický obrázek. Surround Gaming prostě jen zvýší FOV na 270 a k tomu přidá dva monitory na stranu. Znamená to tedy, že na každý monitor připadne FOV 90, takže prostřední monitor zobrazuje to samé, jako kdybyste měli jen jeden monitor a FOV nastaven na 90., Výsledek s Unreal Tournamentem 2003:
Pokud jste pamětníci 3D her, tak si možná vzpomenete, že toto bylo možné již v původním DOOMu. Jestli si dobře pamatuji, tak bylo nutné mít přesně verzi 1.1 (předchozí ani starší toto nepodporovaly). Ovšem tohoto efektu se docilovalo jiným způsobem. Bylo nutné mít tři počítače - jeden s prostředním monitorem (na tom jste hráli) a dva boční. Všechny tyto tři počítače samozřejmě musely být spojeny sítí. Byly tedy spuštěny tři DOOMy a dva postraní pohledy fungovaly jako trošku upravený spectator režim (spectator = divák).
Ale zpět k Surround Gamingu, který je mnohem elegantnější, nežli spectator režim v DOOMu. Říkal jsem, že není nutné nijak upravovat hru, stačí podpora nastavitelného FOV. To je pravda, ale přeci jen je příjemná jedna drobná změna. Pokud se podíváte na obrázek výše (z Unreal Tournamentu 2003) a na ten níže (Quake III Arena), možná si všimnete, že zatímco u UT není na postranních monitorech už nic, v Quakovi na nich jsou roztažená čísla říkající zdraví atd. Je velmi jednoduché udělat úpravu, kdy se tyto informační záležitosti budou zobrazovat jen ve prostřední třetině (tedy jen v prostřední obrazovce).
Diskuse ke článku Matrox Parhelia 512