Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD: Mantle je i pro konzole

John Byrne z AMD se během přednášky rozhovořil o Kaveri a dalších novinkách. Mimo jiné zmínil Mantle jakožto API, které se týká i konzolí. To by byla poměrně velká změna…
Mantle logo Earth

Krátce po ohlášení Mantle na konci září přišla vlna spekulací na téma, která zařízení by mohla toto API používat. Hovořilo se především o konzolích Xbox One a Playstation 4, ale netrvalo dlouho a Microsoft za těmito hypotézami udělal definitivní tečku. Oficiálně potvrdil, že Xbox One jede na (specifické) verzi DirectX 11.x, přičemž OpenGL ani Mantle podporovat nebude.

Sony se k situaci nevyjádřila, krátkou zprávu ale poskytla AMD, jejíž vyjádření zahrnovalo větu: „…Mantle je navržený pro PC platformu, kam přináší vývojářské prostředí podobné tomu, které již konzole nabízejí…“. Konstatování si mnozí vyložili možná ještě jednoznačněji, než bylo míněno.

Letmá Byrnova zmínka dávající do souvislosti Mantle a herní konzole tak byla v diskutéry na fórech vykládána jako omyl - Mantle přeci v ve světě herních konzolí postrádá smysl. Tento názor ale záhy vyvrátil Dave Baumann z AMD, který upozornil, že ve světě konzolí není ničím výjimečným, pokud high-level API dostupné v době vydání postupem času doplní (jedno či více) low-level API, jako se stalo v případě minulé generace Playstation.

Podobně ale vyzníval již závěr původního vyjádření AMD, který možná unikl pozornosti. Připouštěl totiž, že Mantle nechává „ne-PC“ platformám do budoucna dveře otevřené.

Jak to chápat? Buďto si můžeme Baumannova slova vykládat jako zcela konkrétní a akceptovat možnost doplnění setu API konzole Sony Playstation 4 rozhraním Mantle. Nebo tato slova chápat obecněji, spíše jako příklad toho, že i ve světě konzolí má Mantle své místo - aniž by muselo jít konkrétně o nový Playstation. Tím se vracíme ke spekulacím na téma herní konzole Samsungu, v jejímž případě by právě nasazení API, které zajistí kompatibilitu s řadou hotových her, dávalo poměrně velký smysl.

Výhodné by to samozřejmě nebylo jen pro Samsung. AMD, která se snaží Mantle protlačit nejen do světa Windows, ale také na Linux, Android, iOS a OS X, by krom softwarových platforem získala i další platformu hardwarovou, což by mohla použít jako pádný argument k přesvědčení vývojářských studií, která se ještě k podpoře nového API neodhodlala.

Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD: Mantle je i pro konzole

Úterý, 17 Prosinec 2013 - 22:48 | kvolaa | Píšete: "SPP SDK je na Catalyst dost...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 22:10 | kvolaa | A ještě doplnění - i pro ty 2D věci mají dneska...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 21:42 | kvolaa | V těch 2D věcech se úplně mýlíte. Na 2D věci jako...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 21:19 | kvolaa | Ty impertinence si můžete odpustit, pokud...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 20:51 | Behemot | Tak. Když si někam dají superpočítač, dají tam...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 20:41 | kvolaa | Máte svoji pravdu, tak se s ní můžete třeba...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 12:40 | Behemot | Sáhnul jste si na to vůbec někdy, nebo jen...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 12:34 | Behemot | Většina projektů v rámci BOINC měla podporu...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 11:17 | webwalker | Ano a vůbec nejlépe na nVidia kartách běhá OpenCL...
Úterý, 17 Prosinec 2013 - 02:45 | kvolaa | I kdyby ATI (spíš se to týká ATI, "pravá...

Zobrazit diskusi