Vynechání Kinectu znásobilo prodeje Xboxu v USA, Japonsko je ale tvrdší oříšek
Rozhodnutí vydat variantu Xbox One bez přiloženého Kinectu sice Microsoft dlouho popíral, ale po personálních změnách k němu přistoupil. K neradosti vývojářů (kterým původně slíbil, že s pohybovým ovladačem mohou počítat jako s nedílnou součástí konzole) a k radosti uživatelů. Těm stávajícím totiž rozhodnutí přineslo navýšení výkonu ve hrách, které Kinect nevyžadují a těm budoucím zase nabídlo možnost volby mezi balením s ovladačem nebo bez.
Cenový rozdíl mezi modelem „s“ a „bez“ není na všech trzích totožný, nejvyššího odstupu dosáhl v USA ($100), kde se Microsoft snažil nastavit cenu na úroveň konkurenční Playstation 4. Z obchodního hlediska se toto rozhodnutí ukázalo jako správné, za červen totiž prodeje stouply na více než dvojnásobek (a to je levnější balení na pultech teprve od 9. června).
Výrazně složitější to Microsoft má v Japonsku. Tamní zákazníci preferují produkty domácích značek, takže - ač se Sony se všemi řadami Playstation vcelku vedlo - prodeje Xboxu byly slabé. Výrobce si toho je vědom a ústy Phila Spencera prozradil, že určitou strategii má. Na září, kdy na japonských trzích Xbox One uvede, plánuje i účast v rámci Tokyo Game Show (18.-21. září), kde představí hry vyvinuté ve spolupráci s místními vývojáři speciálně pro japonské zákazníky. Microsoft si uvědomuje, že tato skupina uživatelů vyžaduje individuální přístup, a tak ho i dostane. Uvidíme, zda se nová strategie vyplatí.