Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

3D Mark 06, Canyon Flight (HDR)

Všechny karty, logo
Je tomu lehce přes týden, kdy jsme vám přinesli první část srovnávací recenze šesti grafických karet z dolního až nižšího středního segmentu trhu. Tehdy jsme si je představili a „prohnali“ je několika syntetickými a herními testy. Ale také jsme vám slíbili, že příště si ještě porovnáme to, jak kvalitně si obě nejvíce zastoupená GPU v testu (nVidia G72 alias GeForce 7300 LE resp. 7300 GS a ATI RV515 alias Radeon X1300 a X1300 Pro) poradí s renderováním vybraných testů při mnoha nastaveních režimů antialiasingu a anisotropního filtrování, stejně jako úrovní detailů ve vybrané hře. Dnes tedy dojde na spoustu screenshotů z posledního 3D Marku 06, ale také na rozsáhlé kvalitativní testy a podrobné výkonové srovnání za pomoci Half-Life 2. Sami z rozsahu testů za chvíli pochopíte, proč jsme dnes sáhli „jen“ po dvou reprezentantech z celého pole, MSI GeForce 7300 LE a Sapphire Radeon X1300, byť v jednu chvíli jsme si dovolili dočasně přibrat i výkonostní fenomén testu z minulého týdne, Sapphire Radeon X1300 Pro. Takže se pohodlně usaďte, začínáme.

Standardní nastavení: 0×AA, 0×AF

7300LE Canyon Flight 0xAA 0xAF X1300 Canyon Flight 0xAA 0xAF

Už na prvním snímku si můžete všimnout poněkud „ostřeji působícího“ renderingu vody u ATI. HDR světlo v pravé dolní části obrazu se nese v duchu předchozích testů: u ATI je jasnější.

7300LE Canyon Flight 0xAA 0xAF X1300 Canyon Flight 0xAA 0xAF

Vzducholoď na druhém snímku je shodná, liší se opět pouze ostrost výpočtů vodní hladiny. U ATI působí sice ostřeji, ale až nepřirozeně, nVidia má tuto část obrazu dle našeho názoru daleko přirozenější.

7300LE Canyon Flight 0xAA 0xAF X1300 Canyon Flight 0xAA 0xAF

Blinn-Phong Shading Modelem renderovaná „potvora“ je téměř stejná, v některých částech působí o něco málo (takřka zanedbatelně) detailněji u nVidie, v jiných zas u ATI. Jednoznačného vítěze lze určit stěží.

7300LE Canyon Flight 0xAA 0xAF X1300 Canyon Flight 0xAA 0xAF

Na posledním odbrázku opět vidíme poněkud intenzivnější HDR slunce u ATI, které tak u Radeonu X1300 ubírá více detailů z vodní hladiny, než je tomu u nVidie. I díky tomu však hladina u ATI působí jako více vyhlazená.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Šest low-end grafických karet podruhé: zhodnocení kvality renderingu

Sobota, 10 Listopad 2007 - 11:44 | Anonym | Vyste taky dementi, no jasně že ATi ztrácí při...
Pátek, 22 Září 2006 - 14:46 | Anonym | Jaky de rozdil mezi Sapphire Radeon X1300 Pro a...
Pondělí, 3 Červenec 2006 - 23:24 | Anonym | "Boze, to je taky napad testovat nVidii...
Čtvrtek, 22 Červen 2006 - 10:41 | Anonym | Boze, to je taky napad testovat nVidii s...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:22 | Anonym | DavesMan: X800 ještě AF v plné kvalitě...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:20 | Anonym | no-X: ne, proto, že (aspoň v defaultním nastavení...
Pátek, 16 Červen 2006 - 11:27 | DavesMan | @pavel: hmm, já zkoušel u svý X800 GTO @ XL v CCC...
Úterý, 13 Červen 2006 - 21:50 | Anonym | Vysledek testu naprosto odpovida mym zkusenostem....
Úterý, 13 Červen 2006 - 19:54 | Anonym | Že má ATI kontrastnější obraz, to je dávno známá...
Úterý, 13 Červen 2006 - 16:14 | Anonym | Pavel. ad tvůj první post - Recenze je podle tebe...

Zobrazit diskusi