Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Half-Life 2, standardní nastavení + 4/6 AA, 16 AF

Všechny karty, logo
Je tomu lehce přes týden, kdy jsme vám přinesli první část srovnávací recenze šesti grafických karet z dolního až nižšího středního segmentu trhu. Tehdy jsme si je představili a „prohnali“ je několika syntetickými a herními testy. Ale také jsme vám slíbili, že příště si ještě porovnáme to, jak kvalitně si obě nejvíce zastoupená GPU v testu (nVidia G72 alias GeForce 7300 LE resp. 7300 GS a ATI RV515 alias Radeon X1300 a X1300 Pro) poradí s renderováním vybraných testů při mnoha nastaveních režimů antialiasingu a anisotropního filtrování, stejně jako úrovní detailů ve vybrané hře. Dnes tedy dojde na spoustu screenshotů z posledního 3D Marku 06, ale také na rozsáhlé kvalitativní testy a podrobné výkonové srovnání za pomoci Half-Life 2. Sami z rozsahu testů za chvíli pochopíte, proč jsme dnes sáhli „jen“ po dvou reprezentantech z celého pole, MSI GeForce 7300 LE a Sapphire Radeon X1300, byť v jednu chvíli jsme si dovolili dočasně přibrat i výkonostní fenomén testu z minulého týdne, Sapphire Radeon X1300 Pro. Takže se pohodlně usaďte, začínáme.
GeForce 7300 LE Radeon X1300
800×600
7300 LE default, 4/6xAA 16xAF 800x600 X1300 default, 4/6xAA 16xAF 800x600
1024×768
7300 LE default, 4/6xAA 16xAF 1024x768 X1300 default, 4/6xAA 16xAF 1024x768
1280×1024
7300 LE default, 4/6xAA 16xAF 1280x1024 X1300 default, 4/6xAA 16xAF 1280x1024
1600×1200
7300LE default, 4/6xAA 16xAF 1600x1200 X1300 default, 4/6xAA 16xAF 1600x1200

Při tomto nastavení si stále 7300 LE od nVidie vede lépe, detaily ztrácí až ve vzdálenějších částech scény. Možná v důsledku lehce vyššího antialiasingu ztrácí ATI v nízkých rozlišeních ve vzdálenějších místech ostnatý drát nad plotem, teprve ve vyšších rozlišeních se objevuje (není „odantialiasován pryč“). nVidia zde působí (stejně jako v 3D Marku 06) o něco ostřeji, ale to je opět daň za rozdílný maximální AA režim, v jiných částech hry naopak oceníte „jemnější“ renderování u ATI (například na téměř vodorovných/svislých liniích, kde se 6×AA uplatní lépe než 4×AA).

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Šest low-end grafických karet podruhé: zhodnocení kvality renderingu

Sobota, 10 Listopad 2007 - 11:44 | Anonym | Vyste taky dementi, no jasně že ATi ztrácí při...
Pátek, 22 Září 2006 - 14:46 | Anonym | Jaky de rozdil mezi Sapphire Radeon X1300 Pro a...
Pondělí, 3 Červenec 2006 - 23:24 | Anonym | "Boze, to je taky napad testovat nVidii...
Čtvrtek, 22 Červen 2006 - 10:41 | Anonym | Boze, to je taky napad testovat nVidii s...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:22 | Anonym | DavesMan: X800 ještě AF v plné kvalitě...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:20 | Anonym | no-X: ne, proto, že (aspoň v defaultním nastavení...
Pátek, 16 Červen 2006 - 11:27 | DavesMan | @pavel: hmm, já zkoušel u svý X800 GTO @ XL v CCC...
Úterý, 13 Červen 2006 - 21:50 | Anonym | Vysledek testu naprosto odpovida mym zkusenostem....
Úterý, 13 Červen 2006 - 19:54 | Anonym | Že má ATI kontrastnější obraz, to je dávno známá...
Úterý, 13 Červen 2006 - 16:14 | Anonym | Pavel. ad tvůj první post - Recenze je podle tebe...

Zobrazit diskusi