Half-Life 2, maximální detaily + 4/6 AA, 16 AF + TrAA/Adaptive AA
Kapitoly článků
Nastavení které nazývámě „Ultra High“ v sobě kloubí úplně vše, co jsou schopny karty nabídnout. Současně, kromě srovnání Transparentního AA u nVidie a Adaptivního AA u ATI vám nabídneme pohled na špičkové anisotropní filtrování v podání Radeonu X1300 Pro. To, co předváděl v sytetických testech kvality AF v 3D Marku 06, to nyní zúročí v Half-Life 2.
V nižších rozlišeních si můžete všimnout kvality pletiva u X1300/X1300 Pro versus 7300 LE. U ATI vypadá poměrně pěkně vyhlazené, totéž se týká i větviček na stromech atd. Naproti tomu nVidia i přes nasazení SuperSamplovací metody TrAA poskytuje vizuálně ostřejší a hrubší výsledek, který však ve svém důsledky zachovává více detailů, například právě na větvičkách stromů.
Tak, ale teď se zaměřme na zkosenou stěnu vlevo od trati. Srovnejte si screeshotu 7300 LE/X1300 (které obě provádějí agresivní úhlové optimalizace AF) a Radeonu X1300 Pro, který tyto optimalizace neprovádí a filtruje v plné kvalitě úplně všechno. Sami můžete vidět, jak zcela markantní rozdíl v kvalitě to je!
Mimochodem, při tomto kvalitním nastavení se smazávají dosavadní rozdíly v renderingu celé scény mezi X1300 a 7300LE. Obě karty dosahují stejných výsledků, jedině s oním rozdílem na částech, které procházejí Transparency AA/Adaptive AA metodou (pletivo, zábralí, větvičky stromů).
Ale protože již jistě také máte oči zcela vykoukané, pojďme se dále podívat na to, jaký dopad na výkon karet mají hrátky s nastavením detailů ve hře, změnami AA a AF režimů a koneckonců i aktivate Transparency AA/Adaptive AA...