Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Half-Life 2, maximální detaily + 4/6 AA, 16 AF + TrAA/Adaptive AA

Všechny karty, logo
Je tomu lehce přes týden, kdy jsme vám přinesli první část srovnávací recenze šesti grafických karet z dolního až nižšího středního segmentu trhu. Tehdy jsme si je představili a „prohnali“ je několika syntetickými a herními testy. Ale také jsme vám slíbili, že příště si ještě porovnáme to, jak kvalitně si obě nejvíce zastoupená GPU v testu (nVidia G72 alias GeForce 7300 LE resp. 7300 GS a ATI RV515 alias Radeon X1300 a X1300 Pro) poradí s renderováním vybraných testů při mnoha nastaveních režimů antialiasingu a anisotropního filtrování, stejně jako úrovní detailů ve vybrané hře. Dnes tedy dojde na spoustu screenshotů z posledního 3D Marku 06, ale také na rozsáhlé kvalitativní testy a podrobné výkonové srovnání za pomoci Half-Life 2. Sami z rozsahu testů za chvíli pochopíte, proč jsme dnes sáhli „jen“ po dvou reprezentantech z celého pole, MSI GeForce 7300 LE a Sapphire Radeon X1300, byť v jednu chvíli jsme si dovolili dočasně přibrat i výkonostní fenomén testu z minulého týdne, Sapphire Radeon X1300 Pro. Takže se pohodlně usaďte, začínáme.

Nastavení které nazývámě „Ultra High“ v sobě kloubí úplně vše, co jsou schopny karty nabídnout. Současně, kromě srovnání Transparentního AA u nVidie a Adaptivního AA u ATI vám nabídneme pohled na špičkové anisotropní filtrování v podání Radeonu X1300 Pro. To, co předváděl v sytetických testech kvality AF v 3D Marku 06, to nyní zúročí v Half-Life 2.

GeForce 7300 LE Radeon X1300 Radeon X1300 Pro
800×600
7300LE Ultra High, 4/6xAA 16xAF 800x600 X1300 Ultra High, 4/6xAA 16xAF 800x600 X1300 Pro Ultra High, 4/6xAA 16xAF 800x600
1024×768
7300LE Ultra High, 4/6xAA 16xAF  1024x768 X1300 Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1024x768 X1300 Pro Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1024x768
1280×1024
7300LE Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1280x1024 X1300 Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1280x1024 X1300 Pro Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1280x1024
1600×1200
7300LE Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1600x1200 X1300 Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1600x1200 X1300 Pro Ultra High, 4/6xAA 16xAF 1600x1200

V nižších rozlišeních si můžete všimnout kvality pletiva u X1300/X1300 Pro versus 7300 LE. U ATI vypadá poměrně pěkně vyhlazené, totéž se týká i větviček na stromech atd. Naproti tomu nVidia i přes nasazení SuperSamplovací metody TrAA poskytuje vizuálně ostřejší a hrubší výsledek, který však ve svém důsledky zachovává více detailů, například právě na větvičkách stromů.

Tak, ale teď se zaměřme na zkosenou stěnu vlevo od trati. Srovnejte si screeshotu 7300 LE/X1300 (které obě provádějí agresivní úhlové optimalizace AF) a Radeonu X1300 Pro, který tyto optimalizace neprovádí a filtruje v plné kvalitě úplně všechno. Sami můžete vidět, jak zcela markantní rozdíl v kvalitě to je!

Mimochodem, při tomto kvalitním nastavení se smazávají dosavadní rozdíly v renderingu celé scény mezi X1300 a 7300LE. Obě karty dosahují stejných výsledků, jedině s oním rozdílem na částech, které procházejí Transparency AA/Adaptive AA metodou (pletivo, zábralí, větvičky stromů).

Ale protože již jistě také máte oči zcela vykoukané, pojďme se dále podívat na to, jaký dopad na výkon karet mají hrátky s nastavením detailů ve hře, změnami AA a AF režimů a koneckonců i aktivate Transparency AA/Adaptive AA...

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Šest low-end grafických karet podruhé: zhodnocení kvality renderingu

Sobota, 10 Listopad 2007 - 11:44 | Anonym | Vyste taky dementi, no jasně že ATi ztrácí při...
Pátek, 22 Září 2006 - 14:46 | Anonym | Jaky de rozdil mezi Sapphire Radeon X1300 Pro a...
Pondělí, 3 Červenec 2006 - 23:24 | Anonym | "Boze, to je taky napad testovat nVidii...
Čtvrtek, 22 Červen 2006 - 10:41 | Anonym | Boze, to je taky napad testovat nVidii s...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:22 | Anonym | DavesMan: X800 ještě AF v plné kvalitě...
Pátek, 16 Červen 2006 - 16:20 | Anonym | no-X: ne, proto, že (aspoň v defaultním nastavení...
Pátek, 16 Červen 2006 - 11:27 | DavesMan | @pavel: hmm, já zkoušel u svý X800 GTO @ XL v CCC...
Úterý, 13 Červen 2006 - 21:50 | Anonym | Vysledek testu naprosto odpovida mym zkusenostem....
Úterý, 13 Červen 2006 - 19:54 | Anonym | Že má ATI kontrastnější obraz, to je dávno známá...
Úterý, 13 Červen 2006 - 16:14 | Anonym | Pavel. ad tvůj první post - Recenze je podle tebe...

Zobrazit diskusi