3D Mark 06, FireFly Forest
Kapitoly článků
Standardní nastavení: 0×AA, 0×AF
Až na drobné nuance v souvislosti s osvětlením jsou snímky prakticky stejné.
I u zbývajících dvou testovacích screenshotů lze říci totéž.
Vysoké nastavení: 4/6×AA, 16×AF
Až na drobné nuance v souvislosti s osvětlením jsou snímky opět prakticky stejné. Ale to zajímavé teprve přijde:
Pokud si všimnete „ohonu“ u obou světýlek, zjistíte, že při maximálním nastavení si s tím nVidia neví poradit. Její obraz je v tomto ohledu vysloveně špatný, pro porovnání nahlédněte zpět do renderingu při standardním nastavení. ATI má obraz renderován i v maximálním nastavení správně:
Těžko k tomu dodat něco nového, na vině budou patrně ovladače. Byť jsme použili poslední WHQL Forceware 84.21, není to pro nVidii dobré. Možná chystaná řada ForceWare 90 přinese opravu.
I třetího testovacího snímku se týká stejný problém s ohonem. V tomto případě má samozřejmě daleko větší dopad na osvětlení travin, kolem kterých světýlka prolétají:
A ještě nejaké ty další detaily:
Květiny u kamene jsou u ATI více rozmazané, nicméně s ohledem na rendering v předchozích testech se nám nezdá, že by na vině mohlo být vyšší maximální možné nastavení antialiasingu u ATI.
Pokud se podíváte na kapradiny, tak mohou působit dvěma dojmy. Buď v duchu předchozího ostřejšího renderingu u nVidie to může vypadat, že ATI „více rozmazává“, anebo naopak, že nVidia nemá tak kvalitní antialiasing. V Proxycon testu však antialiasing 4× u nVidie versus 6×u ATI působil víceméně shodně (myslíme hrany objektů, pomiňmě nyní zmiňované stíny na brnění vojáka), takže jednoznačný závěr asi nevyvodíme, v pohybu samozřejmě takováto scéna působí jinak než na statickém obrázku.
Co se týče Firefly testu, zde jednoznačně vyhrála ATI, zejména díky problémům nVidie s některými zmiňovanými aspekty.