3D testy: Quake III a Comanche 4
Kapitoly článků
Quake III Arena
Třetí verze Quake je dnes už klasickým testem, který můžete najít v drtivé většině recenzí, neopomněl jsem ho tedy ani já. Nejprve s Pentiem 4:
nVidia jasně a nekompromisně vítězí. Asi největším důvodem bude fakt, že GeForce už mají výborně odladěné OpenGL ovladače, kdežto SiS je spíš jen ráda, že nějaké má, o pořádné optimalizaci se hovořit nedá. Vůbec bych se nedivil, kdyby postupem času novější a novější ovladače vylepšily tyto výsledky u Xabre klidně až o více než 30 %. Slíbit to bohužel nemohu, ale nemalá šance tu je. To GeForce se už těžko nějak znatelně zlepší, tam mnoho prostoru již není.
Poněkud zvláštní je, že v 640×480 je Xabre horší nežli v 800×600. Ať jsem zkoušel jak jsem zkoušel, vždy mi vyšel takovýto výsledek, který naznačuje, že s tímto rozlišením má Xabre v Quake III Areně nějaké problémy. A právě to se podle mne určitě vyřeší nějakými novějšími ovladači.
S Pentiem III je výkon obou GeForce v nižších rozlišeních dosti limitován a tak mělo Xabre možnost se přiblížit. Paradoxně tak, ačkoliv je Xabre velmi závislá na výkonu procesoru, vychází ze srovnání s horším procesorem lépe, než s rychlejším procesorem. To ve vysokých rozlišeních už je situace normální, odstup GeForcí od Xabre zůstává prakticky beze změn.
Comanche 4
Výsledky, které "vypadly" z Comanche s Pentiem 4 jsou poměrně zvláštní. Všimněte si, že GeForce karty mají velmi rychlé rozlišení 640×480 a ostatní jsou s minimálními rozdíly. To Xabre má dosti podobné rychlosti až do 1024×768, ale potom začíná rychleji ztrácet a u 1600"1200 už je to opravdu hodně. On engine Comanche je trochu svérázný a vycházejí z jeho testů dosti odlišné výsledky od většiny ostatních benchmarků.