Full Scene AntiAliasing
Kapitoly článků
Rychlost
Nejprve se tedy podíváme, jak je na tom sama Xabre při různých druzích AntiAliasingu (Unreal Tournamentu 2003, Flyby, 1,4GHz procesor):
Pokud víme, že rozdíl v kvalitě mezi nevyhlazovaným a 2×FSAA je prakticky nulový, tak rozdíl pohybující se v řádu 1,3 až 3,6 % za to rozhodně nestojí. Také je zcela zřejmé, že rozdíl ve výkonu mezi 3× a 4× vyhlazováním je vlastně nulový. To při vyšší kvalitě 4× FSAA znamená, že nemá smysl se obracet na 3× režim. V konečném důsledku má tedy smysl uvažovat buď pouze o vypnutém vyhlazování, nebo pouze o 4× FSAA.
Ještě se pozastavím u rozdílu v rychlosti mezi 3× a 4× vyhlazováním, tedy 2× a 4× oversamplingem. Fakt, že rozdíl v rychlosti je nulový svědčí o špatné implementaci 2× oversamplingu. Možná, že i toto dokáží budoucí ovladače vylepšit, ale příliš bych s tím nepočítal.
A nyní srovnáme Xabre s GeForce4 co do zpomalení 4× FSAA (Unreal Tournament 2003, Flyby, 2,4GHz procesor):
Tady nám nyní nejde o absolutní hodnoty, ale spíše nás zajímá, jak velký je relativní postih Xabre při zapnutém AntiAliasingu má. Protože z těchto absolutních čísel nejde příliš poznat, o kolik procent která karta byla pomalejší při FSAA, připravil jsem i srovnávací tabulku, která ukazuje o kolik % snímků za sekundu přijdete, pokud na dané kartě v daném rozlišení zapnete 4× FSAA:
Zde je naprosto jasné, že v tomto ohledu Xabre nijak extra nevybočuje. Je na tom lépe než GeForce4 MX440-8× a hůře než GeForce4 Ti4200-8×.