Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Full Scene AntiAliasing

Triplex Millenium Silver Xabre Ultra krabice
Firma THD s.r.o. byla tak laskava a zapůjčila nám na otestování první grafickou kartu s chipem SiS Xabre 600, která se v naší malé zemi objevila. Proto jsme udělali opravdu důkladnou recenzi, kde jsme odhalili jednak slabá, ale i silná místa tohoto 0,13mikronového chipu. A nejdeme ve šlépějích většiny serverů, kde jen spustí několik 3D testů, vytípou obrázky z ovladačů, pořídí fotky karty samotné a to prohlásí jako recenzi. Zaměřili jsme se i na takové věci jako kvalita obrazu, vyhlazování hran v 3D scéně, závislost výkonu na procesoru, podporu overlaye, nastavování obnovovacích frekvencí a ostrost obrazu. Jak sami uvidíte, díky zkoumání velkého množství vlastností je recenze velmi dlouhá, má plných 18 stran. Tím se v délce umístila na druhou příčku za malým průvodcem digitálního videa, který jich má ještě o dvě více. Jenže ten vycházel jako seriál, co týden, to jeden díl. U Xabre jsme se i přes její délku rozhodli Vám dát celou recenzi najednou jako dárek pod stromeček. Ať máte během vánoc co dělat :-)

Rychlost

Nejprve se tedy podíváme, jak je na tom sama Xabre při různých druzích AntiAliasingu (Unreal Tournamentu 2003, Flyby, 1,4GHz procesor):

Výkon Xabre při FSAA

Pokud víme, že rozdíl v kvalitě mezi nevyhlazovaným a 2×FSAA je prakticky nulový, tak rozdíl pohybující se v řádu 1,3 až 3,6 % za to rozhodně nestojí. Také je zcela zřejmé, že rozdíl ve výkonu mezi 3× a 4× vyhlazováním je vlastně nulový. To při vyšší kvalitě 4× FSAA znamená, že nemá smysl se obracet na 3× režim. V konečném důsledku má tedy smysl uvažovat buď pouze o vypnutém vyhlazování, nebo pouze o 4× FSAA.

Ještě se pozastavím u rozdílu v rychlosti mezi 3× a 4× vyhlazováním, tedy 2× a 4× oversamplingem. Fakt, že rozdíl v rychlosti je nulový svědčí o špatné implementaci 2× oversamplingu. Možná, že i toto dokáží budoucí ovladače vylepšit, ale příliš bych s tím nepočítal.

A nyní srovnáme Xabre s GeForce4 co do zpomalení 4× FSAA (Unreal Tournament 2003, Flyby, 2,4GHz procesor):

Srovnání výkonu AntiAliasingu s GeForce v absolutních číslech

Tady nám nyní nejde o absolutní hodnoty, ale spíše nás zajímá, jak velký je relativní postih Xabre při zapnutém AntiAliasingu má. Protože z těchto absolutních čísel nejde příliš poznat, o kolik procent která karta byla pomalejší při FSAA, připravil jsem i srovnávací tabulku, která ukazuje o kolik % snímků za sekundu přijdete, pokud na dané kartě v daném rozlišení zapnete 4× FSAA:

Srovnání výkonu AntiAliasingu s GeForce

Zde je naprosto jasné, že v tomto ohledu Xabre nijak extra nevybočuje. Je na tom lépe než GeForce4 MX440-8× a hůře než GeForce4 Ti4200-8×.

Diskuse ke článku Triplex Millenium Silver Xabre Ultra (SiS Xabre 600)

Čtvrtek, 10 Červen 2004 - 19:28 | Anonym | Nevíte někdo jak připojit 4 monitory k jednomu PC...
Pondělí, 12 Leden 2004 - 15:59 | Anonym | ...ahoj...potreboval by som pomoc! Kupil som si...

Zobrazit diskusi