Kvalita 3D obrazu
Kapitoly článků
Xabre má možnost nastavení, zda-li preferujete výkon, kvalitu a nebo zvolíte zlatou střední cestu:
Toto odpovídá nastavení klíče "SiS.3D.TexTurboMode" v registrech u Xabre. A zde je máte seřazeny od nejméně kvalitní (Performance) po nejkvalitnější (Quality), všechny obrázky jsou zvětšeny dvakrát v každém směru:
Rozdíl v kvalitě je pouze v rozmazání textur. V performance režimu jich je nejvíce, v kompromisním nastavení je jich méně a v quality nejméně. Aby bylo vše naprosto jasné, tak ještě nabízím animovanou verzi (animace má 256 kB, musíte drobet počkat na její načtení), která výše uvedené tři obrázky za sebou střídá a je na ní krásně poznat rozdíl.
Inu dobrá, jakou tedy zvolit jako výchozí pro testování? Takovou, která co nejvíce odpovídá kvalitě obrazu konkurence, tedy v tomto případě dvou GeForcí. Ty mají výstupní obraz téměř identický, který se liší jen nepodstatnými detaily, takže bude stačit srovnávat jen s jednou kartou. Nyní tedy jiná část obrázku, na které je rozdíl dobře patrný. Nejprve to bude Xabre v quality režimu a pod ní GeForce, obojí v každém směru čtyřnásobně zvětšeno:
A i zde nabízím pro lepší srovnání animovanou verzi. Jak je vidět, dají se najít místa, kde je lepší Xabre (komín) a také takové, kde je lepší GeForce4 (kus střechy vpravo od komína). Celkově to vychází zhruba na stejně velké avšak rozdílné části, v kterých vypadá lépe jeden či druhý.
Protože si kvalitativně odpovídají výstupy z GeForce a Xabre v quality režimu, a Xabre v ostatních dvou režimech je znatelně horší, budou všechny testy v této recenzi prováděny s Xabre nastavenou na quality.