3D testy: 3DMark a CodeCreatures
Kapitoly článků
3DMark 2001SE
V syntetickém testu 3DMark 2001 Second Edition si Xabre s Pentiem 4 vedla poměrně dobře, až na téměř nepoužívaných 1600×1200 byla vždy lepší než GeForce4 MX440-8×. To GeForce4 Ti4200-8× ji naopak hravě porazila.
S pomalejším Pentiem III vypadá situace obdobně, ale stejně bych upozornil na fakt, že zde je výhoda Xabre oproti MX440 menší. Ale sytentický test je jedna věc a skutečná praxe potom druhá. Pojďme se tedy podívat na něco zajímavějšího.
CodeCreatures
CodeCreatures je test s grafickým enginem, na který teprve čekáme, takže jej lze brát spíše jen jako ukazatel, jak si grafická karta dokáže vypořádat s budoucími hrami. Jak sami vidíte, výsledek není pro Xabre příliš růžový a to přesto, že bylo testováno s Pentiem 4, ale tady bych si dovolil ji trošku bránit. Tento test velmi intenzivně využívá jak vertex, tak pixel shaderů. A zcela jistě je v tomto testu výkon Xabre hodně limitován výkonem procesoru. V době, kdy přijdou takovéto hry na trh budou standardní poněkud rychlejší procesory a s nimi bude pro Xabre výsledek testu vypadat poněkud lépe.
GeForce4 MX440-8× v tomto testu není, a ani být nemůže, protože nemá ani vertex, ani pixel shadery, které CodeCreatures vyžadují.
Před vykonáváním testu s Xabre v rozlišení 1600×1200 se objevila hláška, že se nepodařilo vytvořit CreateVertexBuffer, ale samotný test běžel zcela bez problémů a výsledek se také nejeví nějak ulítlý. Předpokládám, že to je jen nějaký zádrhel v naprogramování CodeCreatures.