Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

3D testy: 3DMark a CodeCreatures

Triplex Millenium Silver Xabre Ultra krabice
Firma THD s.r.o. byla tak laskava a zapůjčila nám na otestování první grafickou kartu s chipem SiS Xabre 600, která se v naší malé zemi objevila. Proto jsme udělali opravdu důkladnou recenzi, kde jsme odhalili jednak slabá, ale i silná místa tohoto 0,13mikronového chipu. A nejdeme ve šlépějích většiny serverů, kde jen spustí několik 3D testů, vytípou obrázky z ovladačů, pořídí fotky karty samotné a to prohlásí jako recenzi. Zaměřili jsme se i na takové věci jako kvalita obrazu, vyhlazování hran v 3D scéně, závislost výkonu na procesoru, podporu overlaye, nastavování obnovovacích frekvencí a ostrost obrazu. Jak sami uvidíte, díky zkoumání velkého množství vlastností je recenze velmi dlouhá, má plných 18 stran. Tím se v délce umístila na druhou příčku za malým průvodcem digitálního videa, který jich má ještě o dvě více. Jenže ten vycházel jako seriál, co týden, to jeden díl. U Xabre jsme se i přes její délku rozhodli Vám dát celou recenzi najednou jako dárek pod stromeček. Ať máte během vánoc co dělat :-)

3DMark 2001SE

3DMark 2002SE

V syntetickém testu 3DMark 2001 Second Edition si Xabre s Pentiem 4 vedla poměrně dobře, až na téměř nepoužívaných 1600×1200 byla vždy lepší než GeForce4 MX440-8×. To GeForce4 Ti4200-8× ji naopak hravě porazila.

3DMark 2002SE se slabším procesorem

S pomalejším Pentiem III vypadá situace obdobně, ale stejně bych upozornil na fakt, že zde je výhoda Xabre oproti MX440 menší. Ale sytentický test je jedna věc a skutečná praxe potom druhá. Pojďme se tedy podívat na něco zajímavějšího.

CodeCreatures

CodeCreatures

CodeCreatures je test s grafickým enginem, na který teprve čekáme, takže jej lze brát spíše jen jako ukazatel, jak si grafická karta dokáže vypořádat s budoucími hrami. Jak sami vidíte, výsledek není pro Xabre příliš růžový a to přesto, že bylo testováno s Pentiem 4, ale tady bych si dovolil ji trošku bránit. Tento test velmi intenzivně využívá jak vertex, tak pixel shaderů. A zcela jistě je v tomto testu výkon Xabre hodně limitován výkonem procesoru. V době, kdy přijdou takovéto hry na trh budou standardní poněkud rychlejší procesory a s nimi bude pro Xabre výsledek testu vypadat poněkud lépe.

GeForce4 MX440-8× v tomto testu není, a ani být nemůže, protože nemá ani vertex, ani pixel shadery, které CodeCreatures vyžadují.

Před vykonáváním testu s Xabre v rozlišení 1600×1200 se objevila hláška, že se nepodařilo vytvořit CreateVertexBuffer, ale samotný test běžel zcela bez problémů a výsledek se také nejeví nějak ulítlý. Předpokládám, že to je jen nějaký zádrhel v naprogramování CodeCreatures.

Diskuse ke článku Triplex Millenium Silver Xabre Ultra (SiS Xabre 600)

Čtvrtek, 10 Červen 2004 - 19:28 | Anonym | Nevíte někdo jak připojit 4 monitory k jednomu PC...
Pondělí, 12 Leden 2004 - 15:59 | Anonym | ...ahoj...potreboval by som pomoc! Kupil som si...

Zobrazit diskusi